Miten vetovoimaisia muotoilubrändejä rakennetaan?

Rasheka Scott ja Minna Parikka

Aika: Keskiviikko 3.3.2021 klo 11-12
Paikka: Zoom

Ornamon Aineetonta Ansaintaa Maailmalta -hankkeen webinaarisarjan neljännessä osassa tarkastellaan IPR:n roolia kansainvälisessä muotoilubisneksessä erityisesti brändien näkökulmasta. Tilaisuudessa kuullaan kotimaisen muodin ja kenkäsuunnittelun kärkinimen Minna Parikan kokemuksia design-brändin rakentamisesta sekä Fondialta IPR-juristi Rasheka Scottin vinkkejä brändien ja palveluiden suojaamiseen maailmalla. Tilaisuuden moderoi Ornamon lakimies Jussi Ilvonen.

Puhujat

Palkitun muotoilija Minna Parikan suunnittelemia kenkiä ja asusteita on nähty useilla muotivaikuttajila kuten Lady Gagalla, sekä muun muassa Voguen, Ellen, Marie Clairen ja Harper’s Bazaarin sivuilla. Parikka lanseerasi nimeään kantavan brändin vuonna 2005 ja johti sitä menestyksekkäästi vuoteen 2020 saakka, jolloin hän päätti lopettaa yritystoimintansa.

Rasheka Scottilla on yli 10 vuoden kokemus IP-oikeudesta, liiketoimintasopimuksista sekä brändin rakentamisesta ja suojaamisesta. Hänellä on erikoisosaamista tavaramerkeistä, tunnettujen brändien tuoteväärennösten torjumisesta ja riidanratkaisusta. Hän toimii Senior Legal Counselinä ja Fondian IP & Teknologia – tiimin liidinä.

 

Koulutus on avoin Ornamon jäsenille ja muillekin aiheesta kiinnostuneille alan ammatinharjoittajille, yrittäjille ja opiskelijoille. Ilmoittaudu koulutukseen alla olevasta linkistä.

ILMOITTAUTUMINEN KOULUTUKSEEN

Miten vetovoimaisia muotoilubrändejä rakennetaan? -webinaari on toteutettu osana Opetus- ja kulttuuriministeriön tukemaa Aineetonta ansaintaa maailmalta -hanketta.

Lue lisää ja lataa ilmainen IPR-opas kansainvälistymistä suunnitteleville muotoilijoille tästä.

 

Aiheeseen liittyvä sisältö

Blogi

IPR-strategia tuo kilpailuetua

Voisiko aineeton omaisuutesi tuottaa elinkaarensa aikana enemmän tuloja, jos se olisi suojattu oikein, kysyy Ornamon lakimies Iiris Adenius. Immateriaalioikeuksilla, tai…

Lue lisää
Blogi

Muotoilijan pitää ymmärtää oma IP

Muistatteko #loveoriginal-kampanjan? Yli kaksikymmentä kalusteita ja kodinesineitä valmistavaa yritystä lanseerasi some-kampanjan ennen joulun myyntisesonkia. Tempauksella haluttiin kiinnittää kuluttajien huomio tuotteiden…

Lue lisää