Ornamon Design Joulu tarjoilee kattauksen suomalaisen muotoilun huipulta – ensimmäiset osallistujat on julkistettu

Kuluttajat etsivät sosiaalisessa mediassa jatkuvasti tuotteita, joiden halutaan täyttävän tarkat kriteerit kotimaisuudesta, laadukkuudesta ja kestävästä suunnittelusta. Oman lempisuunnittelijan etsintä huipentuu joulukuussa, jolloin Ornamon Design Joulu tuo kotimaisen muotoilun huiput saman katon alle Helsingin Kaapelitehtaalle myymään tuotteitaan – vaatteita, asusteita, tekstiilejä, koruja, piensarjatuotantoa, taidekäsityötä ja grafiikkaa.

Joulukuuhun saakka etsinnässä ei kuitenkaan tarvitse odottaa, sillä kuluttajat pääsevät tutustumaan tulevaan tarjontaan jo nyt, kun Design Joulun ensimmäiset osallistujat on julkistettu. Tänä vuonna tapahtumassa nähdään muun muassa helsinkiläisen FRENNin eettisesti lähialueella valmistettuja moderneja miesten vaatteita ja Nomen Nescion minimalistisia unisex-vaatteita, Jatta Lavin Itä-Helsingin keramiikkapajallaan käsityömenetelmin valmistamaa keramiikkaa, Habitekin ajattomia design-huonekaluja sekä fiskarsilaisen Saarikorpi Designin uniikkeja koruja.

Vuosittain Design Jouluun löytävät erityisesti tiedostavat kuluttajat, jotka haluavat sijoittaa määrän sijasta laatuun. Tapahtuman yleisöllä on ainutlaatuinen mahdollisuus tavata suunnittelijoita ja saada heiltä suoraan tietoa tuotteiden alkuperästä, materiaaleista ja valmistustekniikoista. Ornamon Design Joulussa on runsaasti potentiaalia löytää itselleen uusi lempisuunnittelija, jonka tuotteisiin voi solmia pitkäaikaisen suhteen.

”Myyjät odottavat innolla asiakkaiden kohtaamista, koska heidän palautteensa on tuotekehityksessä avainasemassa. Suunnittelijat kertovat mielellään tavaroiden syntytarinoita, jotka tuovat asiakkaallekin uuden ulottuvuuden arjen esineisiin. Vakioasiakkaat tulevat tapahtumaan katsomaan mitä uutta heidän suosikkisuunnittelijallaan on tänä vuonna tarjota. Kodin esineistöä voi hankkia pala palalta, ja on hyvä ymmärtää myös vähän kalliimman designin keräilyarvo”, Ornamon Design Joulun projektipäällikkö Petra Ilonen sanoo.

Ornamon Design Joulu on mainio paikka virittäytyä joulun tunnelmaan itsenäisyyspäivän viikonloppuna. Klassikkoaseman suuren yleisön keskuudessa saavuttanut Design Joulu on Suomen suurin designiin keskittyvä elämyksellinen myyntitapahtuma. Viime vuonna Kaapelitehtaan Merikaapelihallin, Puristamon ja Valssaamon 4000 neliömetriä täyttävässä tapahtumassa oli mukana yli 200 myyjää ja siellä vieraili arviolta 20 000 kävijää.

Katso Ornamon Design Joulun osallistujalista täältä, ja löydä oma suosikkisi. Lista täydentyy sitä mukaa, kun uusia osallistujia tulee mukaan.

Ornamon Design Joulu 6.–8.12.2019
Kaapelitehdas: Merikaapelihalli, Puristamo ja Valssaamo, Tallberginkatu 1, Helsinki.
Avoinna perjantaina klo 15–19, lauantaina klo 10–18 ja sunnuntaina klo 10–18.

ornamo.fi/designjoulu

Lisätietoa, kuva- ja haastattelupyynnöt:

Projektipäällikkö Petra Ilonen, Ornamo, + 358 44 743 3577, petra.ilonen@ornamo.fi