Päivi Tahkokallio varapuheenjohtajaksi muotoilun eurooppalaiseen kattojärjestöön Bedaan

Euroopan muotoilujärjestöjen kattojärjestö Beda valitsi yksimielisesti järjestön uudeksi varapuheenjohtajaksi Ornamon varapuheenjohtaja Päivi Tahkokallion kokouksessaan Vilnassa 9.6.2017. Tahkokallio toimii vuosina 2017 – 2019 järjestön varapuheenjohtajana ja vuosina 2019 – 2020 puheenjohtajana.

Bureau of European Design Associations Beda edistää muotoilun hyödyntämistä Euroopassa, osana eurooppalaista teollisuus- ja innovaatiopolitiikkaa sekä luovaa Eurooppaa. Vuonna 1969 perustetussa Bedassa on jäsenenä 46 designjärjestöä ja -organisaatiota 25 maasta. Järjestö edustaa yhteensä noin 400 000 muotoilijaa. Teollisuustaiteen Liitto Ornamo osallistuu Bedan jäsenenä aktiivisesti eurooppalaisen muotoilukeskusteluun.

Päivi Tahkokallio on tehnyt pitkän uran muotoilun parissa, keskittyen viime vuosina mm. muotoilun hyödyntämiseen osana arktisen alueen kehittämistä. Hänen yrityksensä Tahkokallio Design+ toimii strategisen muotoilun asiantuntijayrityksenä Rovaniemeltä käsin. Tahkokallio on toiminut useissa tärkeissä luottamustehtävissä Suomessa ja kansainvälisesti. Ornamon hallituksen varapuheenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2016.