Väestörekisterikeskus | Palvelumuotoilija

Katso kaikki avoimet työpaikat

Väestörekisterikeskus edistää digitaalista yhteiskuntaa tuottamalla ja kehittämällä sähköisen asioinnin tukipalveluja kansalaisten, julkisen hallinnon ja yritysten käyttöön. Tuotamme ja kehitämme Suomi.fi-palveluiden kokonaisuutta, kansalaisneuvontaa ja avoindata.fi-palvelua sekä vastaamme varmennepalveluiden tuottamisesta ja palvelujen kehittämisestä kansalaisille, valtionhallinnolle, kunnille sekä sosiaali- ja terveydenhuollolle. Tuemme julkishallinnon digitalisaatiota tarjoamalla mm. tukea kokonaisarkkitehtuurin ja tietoturvallisuuden hallintaan, JHS- suositusten valmisteluun sekä julkisen hallinnon hankearviointiin ja kehittäjäyhteisöjen aktivointiin. Olemme yhdessä maistraattien kanssa väestötietojärjestelmän rekisterinpitäjä. Mahdollistamme väestötietojärjestelmän tietojen ja varmennetun sähköisen asioinnin palvelujen käytön yhteiskunnan toimintojen ja tietohuollon tukena.

Väestörekisterikeskus edistää toiminnallaan yksityiselämän ja henkilötietojen suojaa ja tietoturvallisuutta sekä hyvän tietojenkäsittely- ja tiedonhallintatavan kehittämistä ja noudattamista. Tarjoamme väestötietojärjestelmän tietopalveluja sekä hoidamme vaalitehtäviä.

Viran/tehtävän kuvaus

Meillä tehdään maailman parhaita julkisen hallinnon digitaalisia palveluja. Siksi panostamme lisää käyttäjäkokemukseen ja etsimme juuri sinua uudeksi palvelumuotoilijaksemme. Olet itsenäinen käyttäjäkokemuksen ammattilainen, joka ei pelkää muuttaa maailmaa asiakas kerrallaan. Digitaalisia palvelujamme käyttävät ihan kaikki julkisen hallinnon organisaatiot ja ne kaikki kaipaavat ihmisläheistä kosketustasi – kokeillen, konsultoiden ja yhdessä kehittäen.

Roolisi on keskeinen, kun määrittelemme yhdessä, millainen on digitaalinen Suomi nyt ja tulevaisuudessa. Väestörekisterikeskus muokkaantuu lähivuosina Suomen digivirastoksi, joten olet aitiopaikalla tekemässä muutosta siihen, mitä julkinen palvelu tarkoittaa. Heitä ennakkoluulot nurkkaan, sillä meillä ei virkamiehille ole tarjolla turhaa byrokratiaa tai ylhäältä saneltuja tehtäviä. Sen sijaan luvassa on äärettömän monialaisia ja osaavia työkavereita ja työpäiviä jotka eivät taatusti ole tylsää virkamiespuurtamista.

Kyseessä on asiantuntijatehtävä, johon ei sisälly esimiesvastuuta. Tehtävä on sijoitettu Asiakkaat-yksikön Ratkaisutarjonta -toimialueelle ja se täytetään 25.6.2018 lukien tai sopimuksen mukaan. Tehtävässä on kuuden (6) kuukauden koeaika.

Hakijalta odotamme

Sopiva koulutus palvelumuotoilijalle on esimerkiksi ylempi korkeakoulututkinto tai muutoin osoitetut vastaavat tiedot ja taidot. Odotamme sinulta kokemusta palvelujen asiakaslähtöisestä kehittämisestä julkishallinnossa, kokemusta palvelumuotoiluprosessin menetelmistä ja vaiheista ja kokemusta käyttäjälähtöisestä kehityksestä. Osaat valita oikean menetelmän tilanteen mukaan ja ymmärrät teknologioiden mahdollisuudet ja myös rajoitteet. Olet osallistunut useisiin palvelumuotoiluprosesseihin ja sinulla on vahvat näytöt myös kokeilukehittämisestä.

Työssä tarvittava kielitaito

Hyvä englannin kielen taito.

Luemme eduksi

Kokemus julkisen hallinnon palvelujen kehittämisestä. Henkilökohtaiset ominaisuudet: olet omimmillasi moniammatillisessa ryhmässä ja tuot näkemyksesi esiin rohkeasti. Sinulla on hyvät esiintymis- ja yhteistyötaidot. Kykenet työskentelemään sekä itsenäisesti että osana ryhmää ja yhdessä erilaisten sidosryhmien kanssa.

Palkkaukseen liittyvät tiedot

Väestörekisterikeskuksessa palkkaus määräytyy tehtävän vaativuuden ja henkilökohtaisen työsuorituksen mukaan. Tehtävä on luokitettu viraston palkkausjärjestelmän vaativuusluokkaan 16 (VL 16) , jonka tehtäväkohtainen palkka on 3666,69 €/kk. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuva palkanosa, jonka suuruus on 10–50 % tehtäväkohtaisesta palkanosasta. Hakija voi esittää palkkatoivomuksen.

Edut

Tarjoamme haasteellisen, itsenäisen työn ja näköalapaikan sähköisten palveluiden kehittämiseen ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen rennossa, innovatiivisessa ja asiantuntevassa työyhteisössä. Väestörekisterikeskus huolehtii henkilöstön työhyvinvoinnista mm. tarjoamalla ergonomiaa tukevat työvälineet, joustavat työajat, mahdollisuuden etätyöskentelyyn, liikunta- ja kulttuurisetelit, työmatkalipun, tuetun lounasruokailun sekä kattavat työterveyshuollon palvelut.

 

LISÄTIEDOT JA HAKUOHJEET

 

Aiheeseen liittyvä sisältö