UX/UI -designer (määräaikainen) / Yle Strategia ja asiakkuus
Tule kehittämään Ylen uutis- ja ajankohtaispalvelua!
Miksi meille? Tehtävämme Ylellä on palvella kaikkia suomalaisia. Tämä näkyy monenlaisena tekemisenä, monimuotoisina brändeinä ja palveluina. Teemme sekä digitaalisia palveluita että perinteistä broadcast-mediaa. Olemme uudistamassa digitaalisia journalismipalveluitamme verkossa, ja kehittämässä Ylen verkkopalvelua sekä Yle-sovellusta entistä paremmin yleisöjämme palvelevaksi kokonaisuudeksi.
UX/UI-designerina pääset konkreettisesti vaikuttamaan laaja-alaisesti ihmisten arkeen ja elämään. Tehtävässäsi kehität hands-on Ylen jatkuvasti uudistuvan uutis- ja ajankohtaispalvelun asiakaskokemusta. Saat työskennellä arvostetuimpien ei-kaupallisten palveluiden suunnittelijoiden, kehittäjien ja sisällöntuottajien kanssa.
Työsi tueksi saat tiimin, jossa jokainen saa olla oma itsensä; arvostamme toisiamme ja toistemme osaamista. Sparraamme ja kannustamme toisiamme, opimme yhdessä ja pidämme toisistamme huolta. Nauramme paljon, ja huono huumori on voimavaramme!
Mitä on luvassa? UX/UI-designerin tehtävässä olet tekemisen ytimessä, suunnittelemassa Ylen uutis- ja ajankohtaispalvelun käyttöliittymää ja käyttäjäkokemusta. Työsi pitää sisällään erityisesti Yle-sovelluksen ja selainmuotoisen Yle-palvelun käyttöliittymän ja toiminnallisuuden ja näkymien suunnittelua.
Suunnittelu on osa ketterää palvelukehitystä. Osallistut säännöllisesti kehitystiimin dailyihin, suunnittelukokouksiin, groomauksiin ja retroihin. Työskentelet läheisesti myös Yle-palvelun Lead Designerin ja eri kehitystiimeissä työskentelevien muiden designereiden kanssa. Osallistat luonnollisesti myös asiakkaita, testaten konsepteja, prototyyppejä ja palvelua heidän kanssaan. Pääset hyödyntämään työssäsi monipuolisesti UX-suunnittelun eri osaamisalueita. Työtä tukee Ylen design system, jota kehitämme yhdessä jatkuvasti.
Kaikki Ylen digipalvelujen designerit kuuluvat yhteiseen kompetenssitiimiin. Kohtaamme säännöllisesti UX-suunnittelijoiden, palvelumuotoilijoiden ja asiakasymmärryksen asiantuntijoiden kesken ja kehitämme osaamistamme. Kehitämme myös Ylen palveluja läpileikkaavaa asiakaskokemusta esim. yhteisissä sprinteissä, joihin osallistamme suunnittelijoita eri tiimeistä.
Tehtävä on määräaikainen äitiysloman sijaisuus 31.12.2022 saakka. Aloitus tehtävässä on huhtikuun loppupuolella. Tehtävä sijoittuu Helsingin Pasilaan, mutta osittaiseen etätyöhön on mahdollisuus. Pandemiatilanteen niin vaatiessa työ tehdään täysin etänä.
Mitä odotamme sinulta? Sinulla on työkokemusta UI/UX -suunnittelusta, mielellään sekä mobiilisovellus- että selainympäristöistä. Erityisesti arvostamme kokemusta kuluttajille suunnattujen palveluiden suunnittelusta.
Ajattelet asiakaslähtöisesti – osaat hyödyntää työssäsi dataa, sekä osallistaa asiakkaita eri menetelmin esim. käyttäjätestaamissa.
Hallitset työkaluista erityisesti Figman, jota käytämme päivittäin. Ymmärrät saavutettavuuden merkityksen verkkopalveluissa, ja osaat soveltaa WCAG-standardeja suunnittelutyössäsi.
Rooli muokkautuu sopivan hakijan osaamisen ja kokemuksen mukaan. Siksi arvostamme erityisesti oikeaa asennetta: ennakkoluulottomuutta, oma-aloitteisuutta ja innokkuutta. Ja ennen kaikkea haemme hyvää tiimipelaajaa ratkomaan haasteita kanssamme!
Kiinnostuitko? Hyvä – haluamme kuulla sinusta mahdollisimman pian! Täytä oheinen hakemus ja liitä ansioluettelosi suosittelijoineen ja linkki portfolioosi. Portfoliosta tulee ilmetä, mitä projekteja olet tehnyt ja missä roolissa.
Lisätietoja voit kysyä Muotoilu & asiakaskokemus -tiimin päälliköltä Marialta, maria.hausen@yle.fi, p. 040 555 9691. Parhaiten tavoitat 16.2. klo 12-13, 18.2. klo 13-14 ja 28.2. klo 14-15. Voit myös yrittää tavoitella muina aikoina tai jättää soittopyynnön.