Vuoden 2015 huonekalusuunnittelijaksi Seppo Koho

Sisustusarkkitehdit SIO ry nimeää muotoilija, arkkitehti Seppo Kohon 26.8. Vuoden huonekalusuunnittelijaksi 2015

Laadukkaat tuotteet parantavat arkea, Hyvät tuotteet ovat saavutettavissa ja kestävät aikaa.
Kohon (s.1967) Secto Designille suunnittelemat valaisimet ja Sepon vakuuttava ja veistoksellinen ote ovat valloittaneet niin suuren yleisön kuin alan ammattilaisten mielet. Erityisesti puu materiaalina sekä sen mahdollisuuksien tutkiminen on ollut hänelle aina tärkeää. Vuonna 1995 perustetun Secto Designin valaisintuoteperhettä ei yksinkertaisesti olisi olemassa ilman Seppo Kohoa. Valaisimet ovat ansainneet Suomessa klassikon aseman ja ne tunnetaan myös kansainvälisesti. Valaisimia käytetään erilaisissa tiloissa ympäri maailman. Seppo Koho oli aiemmin tänä vuonna ehdokkaana myös Ornamo-palkinnon saajaksi.
SIOn hallituksen perustelut valinnalle ovat yksiselitteiset: Seppo Kohon suunnittelijan työ on hieno esimerkki omintakeisesta suunnittelijan ja yrityksen välisestä yhteistyöstä, jolla on saatu kasvua ja kansainvälistymistä aikaan.

Palkinto jaetaan Agroksenmäen holvikellarissa SIOn juhlien yhteydessä 26.8. klo 19.00.
SIOn juhlat: Black & White
Agroksenmäen holvikellari
Vanha Talvitie 14, Teurastamo Helsinki
Tervetuloa mukaan, ilmoittautuminen 21.8. mennessä os: office@sio.fi

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt
Muotoilija, arkkitehti Seppo Koho: kohoark@welho.com, p. 040 568 0442
SIOn pääsihteeri Minna Borg: office@sio.fi, p. 046 878 2573
SIOn puheenjohtaja Tatu Ahlroos: tatu@tdc.fi, p. 050 547 3338
Liitteenä henkilökuva, kuvaaja: Heidi-Hanna Karhu

Paremman ympäristön puolesta – Sisustusarkkitehdit SIO

SIO on vuonna 1949 perustettu ammatillinen järjestö, joka jakaa tietoa sisustusarkkitehtien monipuolisesta
ammattitaidosta. SIOn toiminnan tavoitteena on parantaa ympäristön hyvää laatua ja edistää kulttuurisia, eettisiä ja
kestävän kehityksen arvoja. SIOon kuuluu yli 700 jäsentä ja se on Teollisuustaiteen Liitto Ornamon jäsenjärjestö.
SIO valitsee jäsenistöstään vuorovuosittain Vuoden huonekalusuunnittelijan/Vuoden sisustusarkkitehdin.