Isku 90 -muotoilukilpailun voitto Antti Keskiselle

Kuvassa kilpailun voittanut Antti Keskisen hoito- ja senioriympäristöihin sekä vanhenevan väestön koteihin suunnittelema Grip-sohva sekä toiseksi tullut Timo Ripatin Light-neuvottelutuoli.
Kuvassa kilpailun voittanut Antti Keskisen hoito- ja senioriympäristöihin sekä vanhenevan väestön koteihin suunnittelema Grip-sohva sekä toiseksi tullut Timo Ripatin Light-neuvottelutuoli.

Iskun 90-vuotisjuhlavuoden kunniaksi järjestetyn muotoilukilpailun voitti Antti Keskisen hoito- ja senioriympäristöihin sekä vanhenevan väestön koteihin suunnittelema Grip-sohva. Toiseksi tuli Timo Ripatin Light-neuvottelutuoli, ja jaetulle kolmannelle sijalle Petteri Häkkisen Uno-tuotesarja ja Simo Serpolan monitila‐ ja oppimisympäristöihin soveltuva pyöreä tilanjakaja Seed. Yleisöäänestyksen voitti Petteri Häkkisen suunnittelema Uno. 

Kilpailun palkintosummana on yhteensä 24 000€, josta voittaja saa 10 000 euroa, toinen 5 000 euroa ja kolmanneksi tulleet 3 000 euroa. Myös yleisöäänestyksen voittaja saa 3000€.

Palkintorahan lisäksi kilpailutöillä on mahdollisuus päästä Iskun teolliseen valmistukseen ja kansainväliseen myyntiverkostoon. Isku 90-muotoilukilpailu on tuotesuunnittelukilpailu, jonka tavoitteena on löytää uusia ja innovatiivisia ratkaisuja työ- ja oppimisympäristöihin, kodin ja vapaa-ajanasumisen ympäristöihin, sekä hoiva- ja terveydenhoitoympäristöihin. Isku90-muotoilukilpailun palkintolautakuntaan kutsuttiin Petra Lassenius, Saara Renvall, Raimo Räsänen sekä Iskulta Seppo Vikström, Antti Olin ja Arto Tiitinen.

”Muotoilukilpailu juhlistaa 90-vuotiaan Iskun historiaa ja asemaamme Suomen johtavana kalustealan teollisena ja kaupallisena toimijana. Iskun tuotteet valmistetaan Lahden tehtailla. Muotoilukilpailujen kautta olemme saaneet innovatiivisia tuotteita mallistoomme. Isku 90-kilpailun finaalin kilpailutyöt ovat ammattilaisten suunnittelemia, mikä näkyy muotoilussa, valmistettavuudessa ja tuoteperheajattelussa”, kertoo kilpailun palkintolautakunnan puheenjohtaja Seppo Vikström.

”Finaaliin valikoitui tuotteita, jotka palvelevat monipuolisesti Iskun eri asiakassegmenttejä. Tuotteissa ei ole yhtä yhdistävää trendiä vaan ne ovat ajattoman tyylikkäitä ja tämä lupaa tuotteille pitkää elinaikaa, kun se ei ole liian trendin aallon harjalla”, sanoo Iskun Working-asiakasalueen johtaja Antti Olin.

Lue lisää: www.isku.com

Isku 90 -kilpailu tehtiin yhteistyössä Ornamon kanssa.